Friday, June 17, 2011

Cerita Guangzhou Kali Ini

Alhamdulillah aku selamat kembali ke bumi Malaysia setelah berada di Guangzhou China selama 4 hari sejak 12 Jun lepas. Walaupun perancangan barang yang hendak dibeli lari, tetapi aku berpuas hati kerana semua kawan-kawan yang pergi dapat barang masing-masing. Pada trip kali ni juga aku pun akhirnya dapat naik Pearl River Cruise.


Pengalaman kali ini rasanya amat berharga. Macam-macam yang aku belajar. Almaklumlah trip tanpa agen. Semua perkara uruskan sendiri. Terima kasih kepada Ah Fong yang sanggup membantu kami sepanjang di GZ. Kepada Lim juga yang menguruskan barang-barang yang hendak dihantar ke Malaysia.


Betullah kata-kata "Belajarlah sampai Negeri China"... Seronok sangat.. dan banyak yang boleh kita pelajari dari China ini. Gaya hidup, cara kerja dan lain-lain. Sebab itu mereka sangat cepat membangun maju. Terima kasih juga banyak-banyak buat mummy Mardziah Hj Yahya di atas segala ilmu yang dicurahkan.


Kepada Dayat & Zalz, yang menhadapi dugaan di sana harap banyakkan sabar & redha di atas kehilangan handphone Blackberry & set pisau yang dirampas. Anggap Allah nak bagi rezki yang lebih besar selepas ini.


Kepada kawan-kawan di Malaysia harap maaf ye kalau ada yang tak berapa suka/berkenan dengan ole-ole yang diberi. Bajet pun ciput. Kene lebihkan dulu untuk bisnes. Harap dapat memahami. Mudah-mudahan ada rezki lebih di lain kali.


Alhamdulillah trip kali ini memang sangat berbaloi.


Antara gambar buat tatapan anda : (Lagi gambar di dalam Facebook | Norwati Malek.)


Aku & mummy Mardziah Yahya

Mummy & penjual perfume

Jurufoto kami

Suasana pagi sekitar Guangzhou

Naik Pearl River Cruise




3 comments:

  1. thanks kak anor...ole2 dari GZ....dah sangkut kat beg...

    ReplyDelete
  2. erienz.. x de bajet byk utk ole2 kali ni.. insya allah next time gi lagi..

    ReplyDelete
  3. Saba kak, ilmu & experience di sana jauh lagi berharga dr Blackberry ngn pisau:)

    ReplyDelete