Friday, August 14, 2009

Persiapan...??? S1080-Y40R..???

Belum lagi sampai bulan puasa.. Orang pompuan kebanyakkannya dah sibuk buat itu ini.. untuk raya la apa lagi.. Termasuklah aku.. hehe.. Baju-baju semua dah dihantar 2 bulan lepas.. Tinggal tunggu siap je. Kalau lambat nanti jadi macam tahun lepas pulak.. Dah tak ada orang nak jahitkan. Nasib baik adik ipar dah booking kan awal-awal kat tukang jahit di kampung tu. Lega rasa..
Untuk rumah pulak tak banyak yang nak diubah. Nak pasang kitchen kabinet, tapi ongkosnya lom cukup sebab nak kena besarkan dapur dulu.. Sabo le dulu yek..
Untuk nampak ada perubahan, aku cuma beli cat untuk dinding-dinding tertentu terutama 'feature wall'. Seiring dengan teknologi komputer, warna-warna cat yang pelik-pelik pun dah bole didapati dengan cepat dan mudah. Apa saja warna bole dapat. Ni cerita bab cat Nippon Paint la pulak.. Aku pilih cat ni setelah mendapat nasihat daripada A. Sharil Cat yang dah bertahun-tahun berpengalaman mengecat rumah. Terima kasih banyak2..
Kagum juga aku bila dapat tengok tauke cina tu buat warna yang aku nak.. dan jadikan cat tu 'satin glo'.
Ni la kaler yang aku nak tu.. X de la pelik.. Cuma nak pilih ton yang mana satu jek

Tauke berusaha membancuh kaler + satin glo kan nya..

Klik2 je kat komputer.. terus dapat

Ni la hasilnya.. 1kg jek.. Cukup ke ni?

Barang-barang lain yang aku beli + cat kilat yg murah..

Apa lagi persiapan nak raya... Kalau tahun lepas dapat buat 3 jenis.. Tahun ni ketua chef, Fadh & assistant dah x de.. Nampaknya order saje..

Apapun diucapkan Selamat Menyambut Ramadhan & Aidilfitri untuk semua rakan2, saudara mare dan semua umat Islam.. Mudah-mudahan segala amalan kit diterima olehNya.. Ameen..

2 comments:

  1. Sedih terkenangkan kenangan tu keh.. kat sini tak leh nak buat kuih lagi.. tp orang jual kuih ramai

    ReplyDelete
  2. tu la.. sedia duit je la. :( ajak anak2 ko buat kueh same2. mesti happening..

    ReplyDelete