Wednesday, May 5, 2010

1st Week At New Place

Sudah masuk hari ketiga aku berada di Bhgn Korporat & Unit Komputer ni. Setakat ni belum ada tugasan yang mencabar lagi. Masih mengemaskini fail-fail sedia ada yang tidak pernah terurus di sini. Almaklumlah.. sebelum ni semuanya hero-hero yang uruskan. Terima kasih buat anak-anak buah yang menyediakan tempat untuk aku ni terutama Mr. Napee. Masalah-masalah sebelum ni telah aku kenalpasti. Tapi belum dapat berbuat apa-apa kerana kebanyakannya melibatkan bayaran yang perlu diselesaikan terlebih dahulu. Jadi... buatlah keje lain dulu. Setakat ni tak ada masalah besar yang aku hadapi. Belum lagi la tu..

Hadif juga dah dihantar ke taska setiap pagi sebelum aku bergerak ke tempat keje. Hari pertama ibunya yang menangis. Masuk hari kedua & ketiga ni Hadif yang nangis bila aku nak tinggalkan dia. Terpaksa tahanlah.. Sebak rasanya bila meninggalkan anak ni. Lagi-lagi kalau dia menangis. Tapi nak buat camne. Kene bekerja untuk meneruskan kehidupan hari ini. Hadif pula dah kene belajar dengan kawan-kawan. Mudah-mudahan bila keadaan dah stabil bolehlah ibu bekerja sendiri & bila anak-anak dah bersekolah nanti bolehlah ibunya ni bagi sepenuh perhatian untuk anak-anak ibu. Mudah-mudahan Allah mudahkanlah lagi segala urusan & perancanganku..

5 comments:

  1. aku mmg x prnah sentuh fail2 kat situ...apa x nyer main melayan keje2 ad hoc jer...ngan keje yg brtukar2...

    anyway good luck tuk ko...smoga dpt bkerja dgn baik...

    ReplyDelete
  2. tq reds.. pe2 hal nanti bole aku kacau ko..

    ReplyDelete
  3. selamat datang ke ibu pejabat...join the club ye..

    ReplyDelete
  4. nak g HQ gak le..walaupun tak suka tapi rindu gak suasana sana..hehe

    ReplyDelete
  5. erienz: welcome.. tp x bole nk join sgt the club.. byk kejo nak buat nih..

    kaff: sian cetak nanti.. bankrap terus kang.. Biarla anor sorang gi.. nanti dh ada yg isi tempat anor br bole gi..

    ReplyDelete