Monday, January 18, 2010

Happy Birthday Anak-anakku..

Pada 12 Januari yang lepas bertempat di rumah penjaga Eusoff & Iemran, Taman Kenanga, aku menyertai K.Yan menyambut hari kelahiran anaknya Eusoff yang ke-3 tahun. Tak rancang awal pun sebenarnya. Kebetulan hari lahir Iemran & Hadif tak jauh daripada Eusoff. Jadi aku pun joinkan sekalilah harijadi mereka. Aku sponsor goodies untuk budak-budak yang datang. Kelam kabut juga aku buat stiker & cari jajan-jajan untuk mereka.

Saje jer aku nak memeriahkan majlis harijadi Eusoff. Nak ajar Hadif bergaul dengan orang. Walaupun ringkas tapi aku rasa seronok lihat budak-budak ni bergaul mesra. Padahal baru je kenal. Kita yang tua ni pun patut contohi budak-budak ni. Kadang-kadang menyombong tak tentu hala dengan orang yang baru kenal. Baru sekali jumpa tapi dah beranggapan yang bukan-bukan. Tengok orang macam tak puas hati.. Tak faham.. Sekurang-kurangnya senyumlah. Bukannya kene bayar pun.. Senyumkan satu sedekah.

Mudah-mudahan anak-anakku ni menjadi anak yang soleh, bijak, berguna kepada keluarga, bangsa dan negara, sentiasa sihat dan diberkati Allah, ceria-ceria selalu dan mudah-mudahan menjadi anak-anak yang berjasa kepada ibubapa di kemudian hari. Insya allah..


Coklat susu, gula-gula durian & jelly

Operasi di pejabatku

Dalam perjalanan ke lokasi

Birthday boy, Eusoff

Iemran dan Hadif

Jom makan..


Iemran a.k.a Adik Lan

No comments:

Post a Comment