Wednesday, August 17, 2011

Persiapan Aidilfitri

Diam tak diam dah setengah bulan kita berpuasa (aku je yg x cukup.. dh cuti dh..). Bila dah masuk minggu ke 3 puasa ni, pastinya masing-masing dah sibuk dengan persiapan raya. Tahun ni aku tidak dapat menyiapkan persiapan raya sebelum Ramadhan. Perlu lagi perancangan lebih rapi untuk tahun depan.. insya allah jika panjang umur.

Baju-baju raya semua dah selesai. Tinggal baju yang ditempah siap je. (ni tak tahulah kalo terbeli baju-baju yang berkenan nanti). Shopping memanjang je aku ni.. Hikhik..

Tinggal 2 weekend je lagi ni. Dinding rumah aku belum cat lagi. Nak buat 'feature wall' baru. Nampaknya minggu ni la aku kene kerjakan dinding rumah aku tu. Baru ada style.. Cewah!

Tikar pun aku lom gantikan lagi. Ingat nak cari karpet. Lom jumpa yang berkenan. Hari tu gi KL sampai tawaf 10 kali tapi aku tak singgah beli pun.. Hmmm.. Murah tu. Karpet yang sama jenis kalau di JB ni harganya RM300-400 la. Kat KL baru RM200-300 je. Jumpa nanti yang berkenan aku belilah. Kalau tak, tikar lama akan kujadikan baru. Wahh, ada projek baik ni.

Raya, raya.. Orang perempuan ni memang macam-macam nak beli. Bagi duit bape banyak pun boleh habis. Hehe..

Belanja-belanja jugak. Tapi kenelah beringat. Kenelah berjimat jugak. Menyimpan tu wajib. Akan datang tak tau apa akan jadi. Sediakan payung sebelum hujan.

Apapun, aku jemputlah semua kawan-kawan dan saudara mara datang ke rumah. Macam biasa.. rumah terbuka setiap masa. Bukan hari raya pun dijemput datang ke rumah.

Selamat menjalani ibadah puasa & selamat menyambut Hari Raya!

No comments:

Post a Comment